Projekt realizowany na podstawie umowy z NCBIR nr WND-POWER.03.01.00-00-T056/18 w partnerstwie z Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na podstawie Umowy o partnerstwie z dnia 14.12.2018 r. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Zespół projektowy ze strony ZHP: hm. Aleksandra Klimczak, hm. Agata Erhardt-Wojciechowska
Termin realizacji HARP: 01.01.2019 – 31.12.2021 r.
Celem projektu jest:
Harcerska Akademia Rozwoju Pedagogicznego (HARP) jest przedsięwzięciem szkoleniowym pozwalającym wykorzystać pracę naukowo-dydaktyczną akademików Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz wiedzę i umiejętności metodyczne instruktorów szkoleniowych Związku Harcerstwa Polskiego na rzecz podniesienia kompetencji kluczowych instruktorów/drużynowych pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz kadrą w całej Polsce, instruktorów/drużynowych pracujących w drużynach Nieprzetartego Szlaku oraz instruktorów przygotowujących reformę programową ZHP.
Projekt skierowany jest do członków Związku Harcerstwa Polskiego – młodzieży i osób dorosłych w wieku 16+. Łączna grupa docelowa liczy 300 kobiet i mężczyzn z całej Polski.
Uczestników stanowią członkowie Związku Harcerstwa Polskiego, pełniący funkcje wychowawcze, na co dzień pracujące z dziećmi, w tym z osobami z ograniczoną sprawnością, lub kształcą kadrę organizacji.
Cele projektu osiągane będą poprzez realizację tematycznych modułów szkoleniowych (składających się z trzech dwudniowych sesji dydaktycznych):
moduł 1 “Post-malolat, czyli o wyzwaniach wychowawczych XXI wieku”
moduł 2 “Współczesna pedagogika, czyli o inspiracjach i alternatywach myślenia o wychowaniu”
moduł 3 “Pedagogiczne techniki w służbie metodyki harcerskiej”
moduł 4 “Doskonalenie harcerskiego warsztatu pedagogicznego”
moduł 5 “Psychologia dla harcerza”
moduł 6 “Metoda projektu w pracy harcerza”
moduł 7 “Wademekum instruktorów Nieprzetartego Szlaku”
Uczestnictwo w projekcie Harcerskiej Akademii Rozwoju Pedagogicznego umożliwi beneficjentom wypracowanie kompetencji kluczowych tj. kognitywnych, interpersonalnych i samoorganizacyjnych, a dokładnie: pedagogicznych, psychologicznych, międzykulturowych, metodycznych, prawnych, ekonomicznych, organizacyjnych oraz komunikacyjnych i twórczych.